פתרון תקלות FS רלוונטי למזגנים:
TADIRAN 10i, 15i, 18i, 21i, 28i, 32i, 35i, 35i/3, 42i, 42i/3
TOP 10A, 15A
TADIRAN 10A, 15A, 18A, 21A, 32A, 35A, 35/3A
מס' |
שם התקלה |
קוד השגיאה |
סיבות אפשריות |
1 |
הגנה מפני לחץ גבוה |
E1 |
- הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה
- מגע OVC בכרטיס הראשי אינו מחובר למתג הלחץ הגבוה ביחידה
- חיווט מתג הלחץ הגבוה מחובר בצורה רופפת
- עודף קרר;
- החלפת חום לקויה (מחליף חום חסום והקרנה לא יעילה לסביבה);
- טמפרטורת הסביבה גבוהה מידי בקירור (במקרה של יחידה תלת-פאזית, ייתכן שהגנת הלחץ הגבוה הופעלה על-ידי הגנת זרם יתר עקב סיבה זו)
- מתח זינה לא תקין (במקרה של יחידה תלת-פאזית, ייתכן שהגנת הלחץ הגבוה הופעלה על-ידי הגנת זרם יתר עקב סיבה זו)
- יניקת האוויר ופליטת האוויר במחליף החום הפנימי או החיצוני אינן תקינות. נוצר "קצר אויר" בחימום
- סתימה במסנן האוויר ובצלעות של מחליף החום ביחידה החיצונית או הפנימית
- סתימה בצנרת המערכת
- ברז הגז וברז הנוזל של היחידה החיצונית אינם פתוחים לחלוטין
- צריכת זרם גבוהה – OVC (מגן יתרת הזרם)
|
2 |
הגנה מפני קפיאה |
E2 |
- חזרת אוויר לקויה ביחידה הפנימית;
- מהירות מאוורר לא תקינה;
- לכלוך במאדה;
- המערכת תקינה, אך רגש טמפרטורת הצינור של היחידה הפנימית אינו תקין, או שרגש טמפרטורת הצינור מחובר בצורה לקויה
|
3 |
הגנת מדחס מפני לחץ נמוך |
E3 |
- הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה
- מגע LPP (פרסוסטט לחץ נמוך) בכרטיס הראשי מחובר בצורה רופפת למתג הלחץ הנמוך ביחידה
- חיווט מתג הלחץ הנמוך מחובר בצורה רופפת. מתג הלחץ הנמוך מקולקל או מחובר בצורה לקויה.
- חוסר או דליפה של קרר
|
4 |
הגנת מדחס מפני טמפרטורת פליטה גבוהה |
E4 |
- תקלה במערכת (כגון: סתימה)
- מהירות מאוורר היחידה החיצונית לא תקינה (קירור)
- כניסת אוויר לא תקינה (קירור)
- המערכת תקינה, אך רגש הטמפרטורה ביציאה מהמדחס אינו תקין או מחובר בצורה לקויה
- חוסר גז במערכת
|
5 |
הגנת זרם יתר |
E5 |
- מתח זינה לא יציב. השינויים יהיו בטווח של 10% של המתח הנקוב המצוין בלוחית הנתונים
- מתח הזינה נמוך מידי, והעומס גבוה מידי
- מדוד את הזרם בחוטים המוליכים בכרטיס הראשי. אם הזרם אינו גבוה מהערך של הגנת זרם יתר, בדוק את הפיקוד
- מחליפי החום הפנימי והחיצוני מלוכלכים או שכניסת האוויר ויציאת האוויר חסומות
- מנוע המאוורר אינו פועל. מהירות מאוורר לא תקינה: מהירות המאוורר נמוכה מידי או שהמאוורר אינו פועל
- המדחס אינו פועל בצורה תקינה. רעש חריג, דליפת שמן או שטמפרטורת המעטפת החיצונית גבוהה מידי
- סתימה במערכת, גוש קרח, סתימה שומנית, ברז Y לא פתוח לחלוטין
|
6 |
תקלת תקשורת |
E6 |
- קו התקשורת מחובר בתצורה לקויה. מגע לקוי בכל אחד מהקווים עלול לגרום לתקלת תקשורת
- אין התאמה בין הכרטיס הראשי לבין כרטיס התצוגה. התאמה לקויה בין הכרטיס הראשי לבין הכרטיס של התצוגה
- חיבור חוט לקוי
- הפיקוד מקולקל
- דגמים תלת פאזיים בדוק סדר פאזות , חוסר פאזה
|
7 |
תקלת רגש סוללה |
E8 |
- בדוק תקינות רגשים לפי טבלת ערכי רגשים כללי
|
8 |
רגש הטמפרטורה של היחידה הפנימית מנותק או מקוצר |
F1 |
- מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הסביבה הפנימית לבין הפיקוד;
- קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני;
- רגש טמפרטורת החדר מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה)
- הכרטיס הראשי אינו תקין
|
9 |
רגש הטמפרטורה של מאדה היחידה הפנימית מנותק או מקוצר |
F2 |
- מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת המאדה הפנימי לבין הפיקוד;
- קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני;
- רגש טמפרטורת המאדה הפנימי מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה)
- הכרטיס הראשי אינו תקין
|
10 |
רגש הטמפרטורה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר |
F3 |
- מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הסביבה החיצונית לבין הפיקוד;
- קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני;
- רגש vטמפרטורה של היחידה החיצונית מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה)
- הכרטיס הראשי אינו תקין
|
11 |
רגש הטמפרטורה של מעבה היחידה החיצונית מנותק או מקוצר |
F4 |
- מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת המעבה החיצוני לבין הפיקוד;
- קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני;
- רגש טמפרטורת המעבה החיצוני מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה)
- הכרטיס הראשי אינו תקין
|
12 |
רגש טמפרטורת הפליטה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר |
F5 |
- מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הפליטה החיצונית לבין הפיקוד;
- קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני;
- רגש טמפרטורת הפליטה של היחידה החיצונית מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה)
- הכרטיס הראשי אינו תקין
|
13 |
מנוע PG (מנוע מאוורר היחידה הפנימית) אינו פועל |
H6 |
- מגע המשוב של מנוע PG מחובר בצורה רופפת
- מגע הבקרה של מנוע PG מחובר בצורה רופפת
- להבי המאוורר מסתובבים בצורה לא חלקה, עקב התקנה לקויה
- המנוע הותקן בצורה לקויה ומהודק מידי
- המנוע מקולקל
- הפיקוד מקולקל
|
14 |
כיפת מחבר הגישור (ג'מפר) אינה מוגנת |
C5 |
- כיפת מחבר הגישור (ג'מפר) חסרה בפיקוד
- כיפת מחבר הגישור (ג'מפר) מורכבת בצורה לקויה ואינה מהודקת
- כיפת מחבר הגישור פגומה
- הפיקוד מקולקל
|
15 |
תקלה במעגל של מנוע PG (מאוורר היחידה הפנימית) |
U8 |
- הפיקוד מקולקל
|
16 |
הפשרה |
H1 |
מצב תקין,
לא מדובר על תקלה |
AMCOR-I
התקלה |
מקביל ל- |
נורה ירוקה (ON/OFF) |
נורה לבנה (COOLING) |
הערות |
חסר הג'מפר |
(C5) |
3 שניות מופסקות ואח"כ 15 הבהובים |
|
בד"כ כאשר מחליפים פיקוד ולא מעבירים את הגדר (האדום) |
תקלה במנוע יחידה פנימית |
(H6) |
3 שניות מופסקות ואח"כ 11 הבהובים |
|
תקלה במנוע מאוורר פנימי או בכרטיס |
תקלה ברגש אוויר חוזר |
(F1) |
|
3 שניות מופסקות ואח"כ מהבהבת פעם אחת |
|
תקלה ברגש סוללת מאדה |
(F2) |
|
3 שניות מופסקות ואח"כ מהבהבת פעמים |
|
תקלה בפיקוד |
(U8) |
3 שניות מופסקות ואח"כ 17 הבהובים |
|